8 FACTS OM SALG OG FASTHOLDELSE

der vil ændre dit syn på kundeservice

Vidste du, at kundeloyalitet skabes i højere grad ved den gode kundeservice, end ved at give kunderne rabat, og at det tager meget mere end én god oplevelse til at opveje én dårlig oplevelse? Her får du otte facts om salg og fastholdelse af kunder.

 

Fact 1

Giv kunderne grund til at anbefale din virksomhed

95% af små og mellemstore virksomheder mener, at deres kunder finder vej til dem gennem anbefalinger af tidligere kunder.

Fact 2

Værn om eksisterende kunder

Det koster 6-7 gange så meget at skaffe en ny kunde som det koster at beholde en eksisterende.

Fact 3

Fokusér på kundeservice

34% mener, at exceptionel kundeservice 24/7 er den bedste måde en virksomhed kan skabe loyalitet på. Kun 13% vil hellere have rabat.

Fact 4

Servér god kaffe til dine kunder

80% af kaffedrikkende danskere husker om de får serveret god eller dårlig kaffe, når de besøger en anden arbejdsplads.

Fact 5

Giv kunderne en god oplevelse

Det tager 12 positive oplevelser at opveje én negativ oplevelse.

Fact 6

God behandling giver gode oplevelser

70% af købsoplevelser er baseret på, hvordan kunderne føler, de bliver behandlet.

Fact 7

Kundefastholdelse er effektivt

En 2% stigning i kundefastholdelse har samme effekt som at skære dine omkostninger med 10%

Fact 8

Kundeservice betaler sig

55% af forbrugere er villige til at betale mere, hvis kundeservices er bedre. 

 

JDE Professional er Danmarks førende leverandør af kaffeløsninger til erhverv. God kaffe og te er guld værd, og det er utroligt, hvad der kan ske over en kop kaffe. Vi hjælper med den rette kaffeløsning fra valg af kaffemaskine til den rette kaffe og te til din virksomhed. 

MERE OM JDE