• Fri fragt ved køb over 3000 kr
  • Levering inden for 2 hverdage
  • Landsdækkende service

Instant Bravo

Fejl 6 håndtering

Maskinen slukker.

Din Instant Bravo viser fejlkoden 6. Det betyder, at ventilen har været åben for længe. Dette sker, når det tager for lang tid at fylde flydebakken op. Kaffemaskinen slukker automatisk i så fald.

Du kan løse dette problem i 3 trin ved hjælp af den online fejlsøgning.

 

Trin 1

Kontroller vandtilførslen

Hvis din Instant Bravo har en fast vandtilslutning, skal du kontrollere, om vandhanen er åben. Hvis den ikke er åben, skal du åbne den og gå til trin 2.

Hvis du har en Instant Bravo med en vanddunk, skal du sikre dig, at der er tilstrækkeligt vand i den og at den ikke løber over. Gå derefter til trin 3.

Trin 2

Kontroller filterhåndtaget

Hvis din Instant Bravo har et filter, skal du sørge for, at filteret er åbent ved at dreje filterhåndtaget mod højre. Hvis du har en Claris-filter, har den ingen håndtag, så der er ingen ændringer, du skal foretage.

Trin 3

Træk stikket ud af stikkontakten

Tag stikket ud af stikkontakten, vent et par sekunder og sæt stikket tilbage igen. Din kaffemaskine vil nulstille sig selv, og fejlkoden vil nu forsvinde fra displayet.

Kontakt

Blev problemet ikke løst?

Hvis fejlen fortsætter eller vises igen inden for en dag, er der sandsynligvis et andet problem. Luk vandtilførslen og sluk din kaffemaskine. Indsend din fejlrapport via fejlrapportformularen eller ring til os på telefonnummeret 030 2977000.

Sørg for at have fejlkoden og dit maskinenummer klar. Maskinenummeret kan findes indvendigt på din Instant Bravo.

Meld et problem

TIP!

Ved vandtankvarianten af Instant Bravo kan du undgå fejl 6 ved dagligt at fylde vandtanken op. Sørg for at sætte vandtanken korrekt tilbage i kaffemaskinen for at undgå lækage.